ورود کاربران

نام کاربری:     کلمه عبور:  
  مرا به یاد داشته باش

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

ایمیل (نام کاربری):     کلمه عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
  گزارش ارزیابی سایت

سئو SEO : گوگل پیج رنک در عمل

بازگشت به لیست
خلاصه ای از دستورالعمل
نـوع عملیـات : سئوی بیرونی
اولویت انجـام : متوسط
سختی اجراء : سخت
متوسط امتیاز : 70
مرور دستورالعمل در حال حاضر از پیج رنک بصورت مستقیم در الگوریتم گوگل استفاده نمی شود .
شرح جزئیات

این مطلب از زمانی آشکار شد که پیج رنک فقط تعداد و کیفیت لینک های ورودی به یک وب سایت را در نظر می گیرد و به هیچ وجه متن های داخل لینک و اطلاعات محتوایی صفحات لینک شده را مد نظر قرار نمی دهد. این عوامل در رتبه یک صفحه مهم می باشند و در نسخه های قبلی الگوریتم پیج رنک مورد توجه قرار می گرفتند . اینگونه گمان می شود که الگوریتم حال حاضر رتبه دهی گوگل ، صفحات را بر اساس موضوع آنها رتبه بندی می کند . به عبارت دیگر پیج رنک به لینک هایی اهمیت می دهد که از صفحات دارای محتوای متناسب و یا شبیه به صفحه مقصد آمده باشند . البته از جزئیات دقیق الگوریتم ، فقط توسعه دهندگان گوگل مطلع می باشند . شما می توانید عدد پیج رنک را برای هر صفحه وب با استفاده از تولبار گوگل مشخص نمائید که البته بایستی توجه داشت که عدد نشان داده شده عدد دقیق پیج رنک نیست و عدد نمایش داده شده بصورت یک مقیاس لگاریتمی تعیین می گردد.

مثال زیر نشان دهنده نحوه محاسبه عدد پیج رنک لگاریتمی می باشد . هر صفحه وب دارای یک عدد پیج رنک واقعی است که فقط برای گوگل شناخته شده می باشد . که این عدد توسط یک مقیاس لگاریتمی و بصورت جدول زیر نمایش داده می شود :

پیج رنک نمایش داده شده پیج رنک واقعی        
1 1-10
2 10-100
3 100-1000
4 1000-10000

جدول بالا نشان می دهد که عددهای پیج رنک نمایش داده شده در تولبار گوگل همگی معادل هم نمی باشند . بعنوان مثال : افزایش پیج رنک از عدد یک به دو بسیار آسانتر از افزایش پیج رنک از عدد 6 به 7 می باشد.

در عمل از پیج رنک برای دو هدف زیر استفاده می شود:

  1. بررسی سریع محبوبیت یک سایت . پیج رنک اطلاعات دقیقی درباره صفحات ارجاعی به ما نمی دهد ، اما به شما اجازه می دهد که به آسانی و سرعت زیاد یک دید کلی از میزان محبوب یک سایت و یا روند حرکتی آن داشته باشید . بعنوان یک قانون کلی ، سایتی با پیج رنک 4 تا 5 عموما دارای محبوبیت متوسطی هستند و سایتهای با پیج رنک 6 دارای محبوبیت زیاد می باشند در حالیکه رسیدن به پیج رنک 7 برای وب مسترهای معمولی ، امکان پذیر نمی باشد . شما بایستی در صورت رساندن پیج رنک به عدد 7 به خودتان ببالید .رسیدن  به اعداد 8 ، 9 ،10 فقط از عهده سایت های بزرگی همانند گوگل ، مایکروسافت و.... بر می آید استفاده از پیج رنک در هنگام تبادل لینک با سایت دیگر نیز می تواند مفید باشد ، شما می توانید پیج رنک سایت پیشنهاد شده را با صفحات سایت خودتان بسنجید تا تصمیم گیری درستی برای تبادل لینک داشته باشید .
  2. ارزیابی سطح رقابتی در نتایج جستجو ، بخش حیاتی از یک پروژه سئو می باشد . اگرچه از پیج رنک بصورت مستقیم در الگوریتم رنک دهی به صفحات استفاده نمی شود ، اما به شما این امکان را می دهد که بصورت غیر مستقیم رقابت پذیری نسبی یک سایت را ارزیابی کنید. بعنوان مثال چنانچه یک سایت با پیج رنک 6 – 7 در بالای صفحه نتایج جستجو قرار داشته باشد ، عملا برای یک سایت با پیج رنک 4 شانسی برای حضور در بالای آن صفحه وجود ندارد .


نظرات و پیشنهادات لطفا دیدگاه های خود را در ارتباط با مطلب فوق با ما در میان بگذارید.
ایمیل شما
 
موضوع
نظر / پیشنهاد
 
لطفاً کد موجود در تصویر راوارد کنید