ورود کاربران

نام کاربری:     کلمه عبور:  
  مرا به یاد داشته باش

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

ایمیل (نام کاربری):     کلمه عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
  گزارش ارزیابی سایت

سئو SEO : آنالیز کلمات کلیدی بر اساس الگوریتم C4.5 و درخت تصمیم

بازگشت به لیست
خلاصه ای از دستورالعمل
نـوع عملیـات : SEO
اولویت انجـام : بالا
سختی اجراء : متوسط
متوسط امتیاز : 100
مرور دستورالعمل از الگوریتم C4.5 جهت آنالیز و تحلیل فاکتورهای اصلی موثر بر رقابت نتایج کلمات کلیدی و پیش بینی میزان رقابتی بودن یک کلمه استفاده می شود و میزان رقابتی بودن یک کلمه را می توان پیش بینی کرد . این مقاله بر آن است در میان تمام استراتژی هایی که از دید کیفی رقابتی بودن کلمات کلیدی را تحلیل می کنند استراتژی پیشنهاد دهد که از نظر کمّی بتوان رقابتی بودن یک کلمه کلیدی را سنجید .
شرح جزئیات
fiogf49gjkf0d

آنالیز کلمات کلیدی بر اساس الگوریتم C4.5 و درخت تصمیم

انتخاب کلمات کلیدی و روش های تحلیل آن در بهینه سازی موتورهای جست و جو[1]به منظور مقابله با مسائلی مانند بهره وری پایین [2]، قابلیت اطمینان ضعیف[3] و بهینه سازی بی ثباتی [4]در فرآیند SEO در این مقاله مورد مطالعه قرار گرفته است .

از الگوریتم C4.5 جهت آنالیز و تحلیل فاکتورهای اصلی موثر بر رقابت نتایج کلمات کلیدی و پیش بینی میزان رقابتی بودن یک کلمه استفاده می شود و میزان رقابتی بودن یک کلمه را می توان پیش بینی کرد .

این مقاله بر آن است در میان تمام استراتژی هایی که از دید کیفی رقابتی بودن کلمات کلیدی را تحلیل می کنند استراتژی پیشنهاد دهد که از نظر کمّی بتوان رقابتی بودن یک کلمه کلیدی را سنجید .

روش کار به این شکل است که سطح رقابتی برای هر کلمه کلیدی به شکل یک بردار ویژگی استخراج شده و طبق نتایج الگوریتم ، درخت تصمیم برای بردارهای ویژگی رسم می شود .

این تحقیق با مبنای کار قرار دادن مقاله Xinjuan Zhu IEEE 2012 به عنوان مرجع ، سعی در برآوردن انتظارات وب مستران و مدیران سایت در جهت انتخاب درست کلمات کلیدی دارد .

 

 

فاکتورهای زیادی وجود دارند که می توان کلمات کلیدی را بر اساس آن ها تحلیل کرد و بر میزان رقابتی بودن یا عدم رقابتی بودن کلمات تاثیرگذارند که این فاکتورها به شرح ذیل است :

  1. نتایج هایپرلینک هایی که از موتورهای جست و جو برگردانده می شوند .

P1: (result hyperlinks backed by search engine)

  1. صفحات وبی که به وسیله دستور intitle در گوگل بازگردانده می شوند . ( دستور intitle صفحاتی را بر می گرداند که در title آن ها کلمه کلیدی جست و جو شده موجود است .)

P2: ( web pages gotten by using “ intitle “ command )      

  1. برای بهبود رقابت پرداختی انجام شده است یا خیر ؟

P3: ( whether paid to promote competition )

( از آن جا که برای تحلیل کلمات کلیدی ممکن است داده های بعضی از سایت ها را به عنوان داده های مرجع برای داده کاوی روی آن ها انتخاب کنیم از این فاکتور استفاده می کنیم )

  1. تعداد هایپرلینک هایی که در نتایج اولین صفحه موتورهای جست و جو نمایش داده می شوند .

P4: ( the number of hyperlinks in the first search result page )

  1. تعداد هایپرلینک های اولین صفحه نتایج جست و جو که کلمه کلیدی در Title آن ها وجود دارد .

P5: ( number which the keywords appear on first result page’s hyperlinks title )

  1. طول کلمات کلیدی

P6: ( length of keywords )

 

 

هر کدام از این فاکتورها به تنهایی نمی توانند توصیف دقیقی از رقابتی بودن یک کلمه کلیدی را بسنجند . نقطه تمرکز اصلی مقاله ما آنالیز و تحلیل فاکتورهای اصلی موثر بر رتبه کلمات کلیدی و پیش بینی خودکار توانایی رقابتی یک کلمه از نظر SEO است .

روش تحقیق :

  1. جدول کلمات کلیدی مورد نظر بر اساس فاکـتورهای تعیین توانایی رقابتـی رسم می شود .
  2. به منظور بهبود بردار ویژگی از جدول رسم شده در مرحله قبل برای فاکتورهای ذکر شده محدوده عددی در نظر گرفته شده است .این محدوده های عددی به شرح ذیل است :

 

P1: (result hyperlinks backed by search engine)

خیلی کم

S1:[0,500000)

کم

S2:[500000,1000000)

زیاد

S3:[1000000,3000000)

خیلی زیاد

S4:[3000000,100000000)

 

 

P2: ( web pages gotten by using “ intitle “ command)

T1:[0,100000)

T2:[100000,500000)

T3:[500000,1000000)

 

 

P3: ( whether paid to promote competition )

Yes(Y)

No(N)

 

 

 

 

P4: ( the number of hyperlinks in the first search result page )

U1:[0,5)

U2:[5,10]

 

P5: ( number which the keywords appear on first result page’s hyperlinks title )

V1:[0,3)

V2:[3,6)

V3:[6,10]

 

P6: ( length of keywords )

W1:[0,5)

W2:[5,10)

W3:[10,20)

 

  1. طبقه بندی توانایی کلمه کلیدی به چهار رده

C1:high competitive

C2:competitive

C3:less competitive

C4:no competitive

 

 

  1. تولید قوانین طبقه بندی رقابتی کلمه کلیدی در درخت تصمیم (If-then)

( برای مثال if P2=T2 P5=V1 آن گاه توانایی رقابتی برابر C2 است . این بدان معنی است که اگر شما از کلمه کلیدی استفاده کنید تعداد صفحاتی که از دستور intitle به دست می آیند بین 100000 تا 500000 است و عددی که نشان دهنده ظاهر شدن کلمات کلیدی در عنوان هایپرلینک های اولین صفحه نتایج جست و جو می باشد بین 0 و 3 است . یعـنی کلمه کلیدی رقابتی  (competitive)است .)

 

  1. ساخت درخت تصمیم بر اساس الگوریتم C4.5 به وسیله گرفتن فاکتورهای p1 تا p6 به عنوان صفات شرطی

 

 

  1. پیش بینی توانایی رقابتی کلمه کلیدی . با توجه به درخت تصمیم، پارامترهایی مانند P1,P2,P5,P6 از کلمه کلیدی به شکل درخت تصمیم گیری وارد می شود . بنابراین توانایی میزان رقابتی کلمه کلیدی می تواند پیش بینی شود .

همان طور که از درخت تصمیم پیداست  از فاکتورهای اساسی موثر بر SEO فاکتورp2  است .

 

 

نمونه مثال :

در ادامه مثالی برای استفاده از راهکار بالا آورده شده است . نمونه کلمات کلیدی از مقاله تجارت الکترونیک youbai می باشد . باتوجه به درخت بالا و اعداد به دست آمده برای فاکتورهای کلمه انتخاب شده در جدول زیر می توان میزان رقابتی بودن کمه را ارزیابی کرد.

تکنیک های سئو شامل بهینه سازی سایت ، بهینه سازی کلمات کلیدی ، و بهینه سازی لینک ها و ... است . هدف این مقاله ارائه راهکاری کمّی برای تعیین میزان رقابتی بودن کلمات کلیدی است تا وب مستران و مدیران سایت در جهت انتخاب مناسب کلمات کلیدی راهکاری فنی داشته باشند .

 

مؤلف : حمیده داوری فر

راهنما :  رازمیک قوکس

 

[1] Search Engine Optimization

[2] Low efficiency

[3] Poor reliability

[4] Instability optimization

 



نظرات و پیشنهادات لطفا دیدگاه های خود را در ارتباط با مطلب فوق با ما در میان بگذارید.
ایمیل شما
 
موضوع
نظر / پیشنهاد
 
لطفاً کد موجود در تصویر راوارد کنید

 
نکات مهم
fiogf49gjkf0d

 ابزار رهگیری کلیدواژه های کلیک تولز این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانبد به راحتی وضعیت کلیدواژه های خود را در موتور های جستجو رصد کرده و رقبای خود را بشناسید .

آخرین مطالب کلیک تولز را در Linked in دنبال کنید




عضویت در خبرنامه