ورود کاربران

نام کاربری:     کلمه عبور:  
  مرا به یاد داشته باش

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

ایمیل (نام کاربری):     کلمه عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
  گزارش ارزیابی سایت

سئو SEO : سئو در سال 2016 قوانین جدید جست و جو

بازگشت به لیست
خلاصه ای از دستورالعمل
نـوع عملیـات : SEO
اولویت انجـام : بالا
سختی اجراء : متوسط
متوسط امتیاز : 100
مرور دستورالعمل قوانین برای بهینه سازی موتورهای جست‌وجو به صورت موثر در سال 2016 نسبت به سال‌های گذشته رشد زلزله‌ای داشته است.کارشناسان تکنیک‌هایی بر روی وضعیت فعلی سئو و اینکه شما چگونه می‌توانید از این تکنیک‌ها برای سرمایه‌گذاری بر روی محتوا در سال 2016 استفاده کنید ارائه داده‌اند.
شرح جزئیات
fiogf49gjkf0d

 

images/uploader/fd649b69-f393-4eca-839c-cfd2fcf4ca0f.jpg

بازاریاب‌ها در  حال تقویت سرمایه‌گذاری بر روی محتوا هستند اما به منظور اهرم قرار دادن این سرمایه‌گذاری‌ها،مقداری زمان و تلاش برای یادگیری قوانین جدید سئو می‌گذارند. دوره روزهایی که بتوان با دسته بندی و گذاشتن کلمات کلیدی در heading بتوان ترافیک را به سایت افزایش داد گذشته است. استراتژی جدید سئو و کارشناسان که حول محور آن تمرکز می‌کنند: تجربـــــــــه

در تاریخ گذشته تمرکز سئو بر فاکتورهای مختلفی همچون کلمات کلیدی بوده است. این گفته Martin Laetsch مدیر بازاریابی آنلاین در Beaverton گفته است. واقعیت این است که موتورهای جست‌وجو روز‌به‌روز باهوش‌تر می‌شوند. کسانی که تولید محتوا را انجام می‌دهند کنترل بسیار کمی بر روی نحوه نمایش صفحات خود دارند. بر طبق تحقیق و مطالعه انجام گرفته بر روی آینده سئو در سال 2015 توسط MOZ که یک شرکت مشاوره‌ای در زمینه سئو است بیشترین فاکتورهای مهم به جهت تاثیر سئو در سال آینده موبایل پسند بودن[1] است که به موثر توسط 88% افزایش خواهد یافت، تجزیه و تحلیل ارزش یک صفحه دریافت شده(تا 81%)،داده‌های مورد استفاده مانند مدت زمان سکون(تا67%)، و خوانایی و طراحی(تا 67%). فاکتورهای سئو که تحقیقات نشان می‌دهد به طور موثر افزایش خواهند یافت که شامل تاثیر لینک‌های پرداختی(کم تر از 55%) و همچنین تاثیر anchor text(کم تر از 49%).

در اینجا، کارشناسان شش تکنیک بر چگونگی استفاده از سئو برای به حداکثر رساندن بازاریابی محتوا پیشنهاد کردند.

  1. هدف همه‌چیز است.
    مدت زمانی زیادی نیست که دیگر نیاز به استفاده دقیق از کلمات کلیدی برای ارائه یک نتیجه جست‌و‌جوی مربوطه گذشته است. این گفته Cyrus Shepard مدیر توسعه مخاطبان و مشتریان در MOZ است. " در گذشته این در مورد دریافت کلیک بوده است" . در حال حاضر موتورهای جست‌و‌جو نحوه واکنش و تعامل کاربران با سایت شما را می‌بینند: آیا کاربران برگشته‌اند و بر روی نتایج جست‌و‌جو کلیک کرده‌اند و یا اینکه زمانیکه بر روی سایت بودند پاسخ سوال‌هایی که به دنبالش بودند دریافتند یا خیر؟ امروزه بررسی بر روی فعالیت post-click است. نه فقط اینکه آیا شما کلیک دریافت می‌کنید،بلکه باید هدف کار را به سرانجام برسانید و رضایت کاربر را داشته باشید.
  2.   کلمات کلیدی نه همه چیز نه پایان همه چیز است.
    شامل شدن کلمات کلیدی در headline کم اهمیت‌تر شده است . این گفته Shepard است. گوگل در تفسیر معنا بسیار بهتر شده است این برای زمانی است که  در صورتیکه شما بخواهید برای کلمه " بهترین رستوران " رنک بگیرید شما باید سه یا چهار مرتبه بگویید " بهترین رستوران " همچنان ذکر بهترین رستوران کمک کننده است. اما معنی معنایی در حال مهم شدن است. در حال حاضر شما می‌توانید فقط در مورد تجارب ناهارخوری عالی صحبت کنید و موتورهای جست‌و‌جو را  بر روی آن بهبود دهید.

طبق گفته Adds Laetsch : در گذشته‌، ما می‌خواستیم یک کلمه کلیدی را در بدنه صفحه و یا در متاتگ توضیحات کپی کنیم. در حال حاضر تمامی آن‌ها خارج شده‌اند. همان طور که موتورهای جست‌و‌جو هوشمندتر می‌شوند، آن‌ها شروع به تفکر در مورد کلماتی کردند که شما انتظار دیدن آن‌ها را در مقاله دارید. چه خواهد شد در صورتیکه شما سیگنالی مبنی بر بودن مقاله معتبر در این زمینه دریافت کنید. در صورتیکه شما در حال نوشتن یک مقاله در مورد ساعت Apple هستید، شما ممکن است کلماتی از قبیل Apple ، iPhone، Watch،apps ، و Time داشته باشید. اگر آن‌ها در کپی سایت شما باشند، این کار سیگنالی به سمت موتورهای جست‌و‌جو مبنی بر اینکه این مقاله، مقاله خوبی است ارسال می‌کند.

او اضافه می‌کند که 75% طول کلمات در درخواست‌های جست‌و‌جو بین 3 کلمه تا 5 کلمه هستند، بنابراین شما باید بر این اساس، heading یا هدر قرار دهید.

موتورهای جست‌و‌جو متوجه شده‌اند در صورتیکه مردم برای کلمه " بازاریابی " جست‌و‌جو کنند یا هر نوع تک کلمه یا دو کلمه، آن‌ها به نتایج موردنظر خود نخواهند رسید. برای دریافت نتایج با کیفیت که تقریباً شبیه به پاسخ درخواست آن‌هاست، آن‌ها بایستی به سمت درخواست‌های سه کلمه‌ای،چهار کلمه‌ای بروند. به عنوان تولیدکنندگان محتوا، هنگامیکه شما در مورد بهینه‌سازی فکر می‌کنید، باید در مورد نکته‌ای که گفته شد تمرکز کنید.

  1. تمرکز بر روی تجربه کاربر

به گفته Laetsch گوگل درست در زمان فعلی، در حال درست کردن تغییرات 500 الگوریتم در یک سال است. هر تغییر بر روی اطمینان از جست‌و‌جوی کاربران در گوگل متمرکز شده است، اگر آن‌ها نتایج درستی در کمترین نتایج اولین صفحه جست‌و‌جو دریافت کنند آن‌ها به یک تجربه بزرگ رسیده‌اند. اینگونه نیست که من چگونه به دنبال فریب موتورهای جست‌وجو همانند گوگل،بینگ یا یاهو باشم؟ در مورد این است که شما چگونه مطمئن شوید که محتوای شما بهترین محتوای ممکن در اینترنت برای کلماتی است که مورد توجه شما است. درنتیجه محتوای اصلی بیش از هر چیز دیگری در حال مهم شدن است. این به گفته Rhea Drysdale بوده است. هر چه محتوای اصلی که شما می‌توانید تولید کنید بیشتر باشد، چه عکس باشد چه فیلم یا یک فرم محتوای بلند یا هرچیزی که شما می‌توانید با یکدیگر قرار دهید تا شخصی را مایل به کپی یا به اشتراک گذاشتن آن کند، بهتر است. با اینکه مقالاتی که در 5 لیست اول قرار می‌گیرند معمولاً بیشتر کلیک می‌شوند Drysdale پیشنهاد می‌دهد از آن‌ها کمتر استفاده کنید. مردم چیزهایی را دوست دارند که بتوانند به سرعت خلاصه کنند اما نیازی نیست که در جست‌وجو خیلی ارزش‌گذاری شوند. شما بایستی اطمینان پیدا کنید که هر آنچه که بعد از یک تعدادی می‌آید مفید است.

طبق گفته Laetsch یک تقویم قابل ویرایش درست کنید تا درخواست مجدد برای علاقه مندی‌های مشتریان خود یادداشت کنید. این بیشترین کاری است که یک بازاریاب می‌تواند برای SEO در سال 2016 انجام دهد.

محتوای شما باید بایستی اصل باشد و مخاطبان و کاربران شما را مورد هدف قرار دهد.

  1. موضوع حجم

Laetsch می گوید: مقاله‌های طولانی‌تر در حدود 1200 تا 1500 کلمه، به طور میانگین در جست‌وجو بهتر عمل می‌کنند. این کاملاً با دو یا سه سال پیش متفاوت است هنگامیکه 300 کلمه یک صفحه طولانی بود. مقالات طولانی‌تر ترافیک بیش‌تری را دریافت خواهند کرد و آنها در SEO رنک بیشتری می‌گیرند به خصوص در زمینه رقابت. تغییری که گوگل در حال انجام آن است و دلیلی که در حال انجام این تغییرات است، اطمینان از این است که ترافیک بیشتری را به سمت صفحاتی ارسال می‌کند که کاربران از آن صفحات لذت بیشتری می‌برند. وی پیشنهاد کرده است که محتوای با فرم طولانی با سر تیترها شکسته شود. نقاط گلوله‌ای و تصاویری که منجر به راحتی خوانندگان و اسکن سریع متن توسط کاربران می‌شود را در متن قرار دهید. مقالات طولانی‌تر در نتایج جست‌وجو عملکرد بهتری دارند چرا که در آن‌ها تعداد بیشتری کلمه و عکس  برای رتبه بندی بر روی صفحه وجود دارد. این گفته Shepard است. کاربران مقالات طولانی‌تر در شبکه‌های اجتماعی بیشتر به اشتراک می‌گذارند و بیشتر آن‌ها را لینک می‌کنند. مقالات کوتاه‌تر هم خوب هستند، اما به طور میانگین مقالات طولانی‌تر گرایش بیشتری به عملکرد بهتر دارند.

  1. بهینه‌سازی برای موبایل

کاربران و مردم اخبار را بر روی گوشی‌های هوشمند خود می‌خوانند، بنابراین مهم است که محتوای شما قابلیت جست‌وجو را در این گوشی‌ها داشته باشد. به گفته Derek Edmond اطمینان یابید که گوگل می‌تواند محتوایی را توسط برنامه کاربردی یافت می‌شود و اعمال نفوذ بازاریابی برنامه با توجه به سئو یک فرصت برای مشتری و بازاریابی B to B است.

  1. استفاده از عکس‌های منحصر به فرد

با اینکه عکس‌ها به عنوان یک منبع ارجاعی بزرگ که عادت به استفاده داشتند در گوگل نیستند، داشتن عکس‌های منحصر به فرد بر روی سایت شما ارزشمند خواهد بود. Shepard می‌گوید: یک عکس مشابه می‌تواند در صدها مکان حول اینترنت و وب یافت شود، اما داشتن یک محتوای منحصر به فرد حول این عکس‌ها نکته‌ای است که آن را ارزشمند می‌کند. من مخالف استفاده از تصاویر مشترک برای رساندن یک پیام نیستم، اما هر زمانی شما می‌توانید چیزی را که سفارشی می‌شود یا از عکس منحصر به فرد استفاده می‌کند ایجاد کنید چون در دراز مدت نتیجه می‌دهد.

مهم‌ترین تکنیک در فاکتورهای SEO در سال 2016 تمرکز بر روی کاربران است. Shepard می‌گوید در گذشته، این در مورد بازاریاب‌هایی بود که در تلاش برای ترویج محتوایی بودند که می‌خواستند کاربران ببینند. امروزه این در مورد ارسال چیزی است که کاربران واقعا می‌خواهند ببینند و این به شما در سئو رتبه‌ خوبی خواهد داد. Laetsch اضافه می‌کند: دلیلی که ما بهینه سازی را انجام می‌دهیم و می‌خواهیم در گوگل،بینگ و یاهو در بالای نتایج جست‌وجو نشان داده شویم به دلیل این نیست که ما در حال پول‌سازی هستیم به این دلیل است که ما در دو لیست اول جست‌وجو قرار بگیریم. هم چنین دلیل دیگری که ما می‌خواهیم در بالای نتایج جست‌وجو در گوگل قرار بگیریم کاربران ما هستند که این یک تجربه بزرگ خواهد بود. رتبه بالای سایت شما هیچ فایده‌ای ندارد در صورتیکه کاربران از ورود به سایت شما لذت نبرند.

ترجمه و گرداورنده :حمیده داوری فر-رازمیک قوکس


[1] Mobile-friendliness

 



نظرات و پیشنهادات لطفا دیدگاه های خود را در ارتباط با مطلب فوق با ما در میان بگذارید.
ایمیل شما
 
موضوع
نظر / پیشنهاد
 
لطفاً کد موجود در تصویر راوارد کنید